Handelsbetingelser hos Smartrides ApS
Generelle oplysninger
Smartrides ApS
Grønkløvervænget 49
2625 Vallensbæk
CVR nr.: 44067528
Email: kontakt.smartrides@gmail.com
Hos Smartrides ApS er alle priserne i danske kroner og angivet inkl. moms og afgifter. Vi forbeholder os ret til fra dag til dag at ændre i priserne uden forudgående samtykke. Der tages forbehold for udsolgte varer.
Ved køb modtager Smartrides ApS betaling med VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard, PayPal, MobilePay, Bankoverførsel. Betalingen vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes eller hentes. Alle beløb er i DKK. Danske kroner og inkl. moms. Der tages forbehold for prisfejl og udsolgte/udgåede varer.
Smartrides ApS tilstræber at afsende købte ordre indgået inden kl. 17 samme dag, ordre herefter sendes næstfølgende hverdag.
Vi sender til hele Danmark. Fragtpriser fra 35 kr. Varer vil blive leveret på leveringsadressen, der angives ved bestillingen.
Vi leverer ikke til udlandet og ikke til Færøerne og Grønland.
Dine varer sendes med Post Nord eller GLS.
OBS: Hvis der ikke er plads på udleveringsstedet bliver pakken flyttet til nærmeste udleveringssted, hvilket du får besked om. Opstår der problemer, kontakt da kundeservice.
Der leveres varer alle ugens hverdage. Din vare vil blive leveret 1-3 hverdage efter bestillingen.
For visse varer gælder særlige leveringsvilkår. Betingelserne vil fremgå specifikt forud for køb af disse varer.
Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation. Du kan få varen repareret, ombyttet, pengene retur eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert håndtering af produktet/ydelsen. Du skal reklamere i "rimelig tid" efter du har opdaget manglen/fejlen. Smartrides ApS vil dække returneringsomkostninger i et rimeligt omfang.
Ved returnering, reklamationer og benyttelse af fortrydelsesretten sendes til:
Smartrides ApS
Grønkløvervænget 49
2625 Vallensbæk
Der modtages ikke forsendelser pr. efterkrav.
Hvis der er tale om refusion, bedes du medsende bankoplysninger i form af reg.nr. og konto nr., så det aftalte beløb kan overføres. Disse oplysninger kan uden risiko oplyses pr. mail eller anden elektronisk form, da det ikke er følsomme oplysninger og kun vil blive anvendt til vores opfyldelse af refusionen.Fortrydelsesret
Der gives 14 dages fuld returret på varer købt i vores webshop.
Perioden regnes fra den dag;
- Hvor du modtager ordren.
- Får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, bestilt i én ordre, men leveres enkeltvis eller af flere omgange.
- Får det sidste parti, eller sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om aftale af levering af varer der består af flere partier/dele.
- Den første vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode.
Returneringsomkostninger skal du selv afholde.
Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 efter købet og fra fortrydelsen skal I senest 14 dage efter returnere forsendelsen. Meddelelsen skal gives pr. mail på kontakt.smartrides@gmail.com. I meddelelsen skal du gøre tydeligt opmærksom på, at du ønsker at benytte din fortrydelsesret. Ønsker du at sende varen retur til os, skal du udfylde den vedlagte Returseddel og sende varen til:
Smartrides ApS
Grønkløvervænget 49
2625 Vallensbæk
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen, uden samtidig at give tydelig meddelelse herom.
Varer undtaget fortrydelsesretten
Følgende varetyper indgår ikke i fortrydelsesretten:
- Udlejede vare/produkter
- Varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
- Forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er brudt efter leveringen.
- Varer, der grundet sin art bliver uløseligt blandet sammen med andre ved levering.
- Varer, hvor plomberingen er brudt.
- Udførte ikke-finansielle tjenesteydelser, hvis levering af tjenesteydelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anderkendelse af, at fortrydelsesretten ophører, når tjenesteydelsen er fuldt udført.
- Levering af digitalt indhold, som ikke leveres på et fysisk medium, hvis udførelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse heraf, at vedkommende dermed mister sin fortrydelsesret.
- Aviser, tidskrifter eller magasiner dog undtaget abonnementsaftaler for sådanne publikationer.
- Aftaler indgået på offentlig auktion.
- Varer, der forringes eller forældes hurtigt.
Du skal sende din ordre retur uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har gjort brug af din fortrydelsesret. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med returnering. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket ordentligt ind. Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Ekspeditionen går hurtigere, hvis du ligeledes udfylder og vedlægger vores Fortrydelsesformular.
Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering og til, vi har modtaget den retur.
Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, hvorpå den fungerer. Du kan med andre ord prøve varen, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover, det ovenfor beskrevet, betragtes den som brugt. Hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi på modtagelsestidspunktet - af returneringen. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså afprøve varen uden egentlig at tage den i brug.
Fortryder du dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os retur.
I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købs-beløbet.
Ved anvendelse af fortrydelsesretten, refunderes alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (undtaget ekstra omkostninger som følge af dit valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at gøre brug af fortrydelsesretten. Tilbagebetaling gennemføres med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde beløbsrefunderingen, indtil vi har modtaget varen retur, medmindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
For at du kan indgå aftale med os og handle på vores hjemmeside, har vi brug for følgende oplysninger om dig:
Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mailadresse
Oplysning om hvad du har købt
Vi behandler dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig, og for at kunne behandle henvendelser vedrørende dit køb. Behandlingen sker efter reglerne i vores persondatapolitik for Smartrides ApS. Heri kan du læse mere om, hvordan dine oplysninger behandles, hvornår de slettes, og hvilke rettigheder du har som registreret.
Klagemuligheder – oversigt og links:
Har du en klage over et produkt, købt i vores Webshop, kan der sendes en klage til:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
Link: www.forbrug.dk
Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.
Platformen findes her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Angiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail adresse: kontakt.smartrides@gmail.com
Disse vilkår og betingelser gælder for den lejer, som er påført lejekontrakten samt for enhver anden fører, som er udtrykkeligt angivet i lejekontrakten, og derfor godkendt til at anvende varen/produktet. Såfremt det af lejekontrakten fremgår, at lejen skal betales af en anden end lejeren, gælder vilkår og betingelser for leje også for betaleren. I så fald hæfter lejeren og betaleren solidarisk for alle betalinger i henhold til lejekontrakten, og betaleren skal erstatte Smartrides ethvert tab, Smartrides måtte lide som følge af lejerens brug af varen/produktet.
Hos Smartrides ApS er alle priserne i danske kroner og angivet inkl. moms og afgifter. Vi forbeholder os ret til fra dag til dag at ændre i priserne uden forudgående samtykke. Der tages forbehold for udsolgte varer.
Ved udlejning hæver Smartrides ApS betaling via kundens/medlemmets valgte betalingsmetode, hvilket kan være via VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard, PayPal, MobilePay, Bankoverførsel. Opkrævningen finder sted på månedsbasis og vil blive trukket på kundens/medlemmets konto, når kontakten er underskrevet og varen/produktet afsendes eller hentes. Alle beløb er i DKK. Danske kroner og inkl. moms. Der tages forbehold for prisfejl og udsolgte/udgåede varer.
Når et abonnement etableres og underskrives, skal medlemmet lade de månedlige beløb blive overført fra de/den valgte betalingsmetode, herunder månedlige lejebeløb samt andre omkostninger.
Al yderligere omkostninger, som gebyrer og afgifte opkræves før en leverance eller ny leverance kan finde sted til medlemmet.
Hvis en opkrævning eller betaling ikke kan finde sted, bliver tilbageført eller debiteres, betragtes det som misligholdelse af medlemskabet fra medlemmets side. Medlemmet vil i dette tilfælde modtage et krav om at betale eventuelle forfaldne beløb indenfor 14 dage. Hvis skyldigt beløb stadig ikke bliver betalt af kunden/medlemmet, vil en inkassovirksomhed blive inddraget, hvor yderligere administrative omkostninger og udenretslige opkrævningsomkostninger blive opkrævet af kunden/medlemmet.
Ved betalingsmidligholdelse har Smartrides ret til at spore placeringen af udlejede produkt ved brug af GPStracker eller lign. og beslaglægge produktet samt alt inkluderet tilbehør af kunden/medlemmet.
Når kontrakten er underskrevet sender Smartrides en ordrebekræftelse til kunden og når varen taget i brug så starter abonnementet. Afhentning af varen aftales mellem kunden/medlemmet og Smartrides.
For at indgå i en kontrakt skal kunden være 18 år eller derover samt være i stand til at indgå juridisk bindende kontrakter. Mindreårige kan ikke indgå i kontrakten, men en juridisk repræsentant må gerne indgå i et abonnement på vegne af sådan en mindreårig. Kunden/medlemmet kan indgå i mere end 1 kontrakt.
For at underskrive en kontakt og under bekræftelsesprocessen vil Smartrides bede billede legitimation i form af pas, identifikationskort eller kørekort og en kopi af dette vil blive gemt hos Smartride under hele abonnementets gyldighed. Hvis Smartrides bekræftelse af identitetsdokumenterne tyder på (potentielt) bedrageri, kan Smartrides henvise sagen til politiet.
Engangsgebyr kan opkræves under oprettelsesprocessen.
Under abonnementsperioden skal medlemmet underrette Smartrides om ændringer i de data, som Smartrides kender (såsom ændringer i telefonnummer, adresse eller bankkonto) i god tid og uden unødig forsinkelse.
Varen som indgået i kontrakten må kun anvendes af kunden/medlemmet i det land kontrakten er indgået.
Medlemmet har ret til at ombytte varen efter nærmere aftale med Smartrides.
Varen/produktet må ikke bruges til kommercielle brug, medmindre dette er aftalt og skrevet i kontrakten. Pris kan afhænge af ønskede behov.
Abonnementets varighed er en måned fra datoen angivet i kontrakten/ordrebekræftelsen. Abonnementet forlænges automatisk måned for måned medmindre det opsiges.
Opsigelsesperioden er løbende måned plus 1 måned.
Alle vare/produkter som udlejet og indgået i kontrakten er til hver tid Smartrides ejendom og skal til enhver tid forblive Smartrides ejendom. Ejendomsretten til ejerskab af vare/produkterne overføres ikke til kunden/medlemmet.
Kunden/medlemmet er ikke berettiget til anden tilpasning udover det aftalte.
Smartrides forbeholder sig ret til at placere reklamer de udlejede vare/produkter.
Smartrides forbeholder sig ret til at sætte GPS sporings udstyr på varerne/produkterne, som kan bruges til undersøge plaseringen af varen/produktet i tilfældet af mistanke om tab, tyveri eller uautoriseret brug.
Smartrides forbeholder sig ret til at kontrollere kilometertal og tilstand på et hvert tidspunkt.
En nøgle til batteriet og en lås og den tilhørende nøgle udleveres sammen med det udlejede vare/produkt. Smartrides ret til at beholde en ekstra nøgle til samtlige låse. Nøglerne må ikke kopiers eller duplikeres og låsene på ikke skiftes samt nøglerne må ikke gives videre til tredjepart. Kunden/medlemmet skal beskytte nøglerne mod tab, tyveri og beskadigelse. Nye nøgler kan udleveres hvis disse mistes, dog mod vil Smartrides opkræve et gebyr/afgift for dette. Findes nøglen efterfølgende af kunden/medlemmet skal den straks afleveres til Smartrides.
Den udlejede vares/produkts tilhørende batteri må ikke skiftes eller erstattes uden Smartrides tilladelse. Når batteriet er monteret på varen/produktet, skal den altid være låst. Ved misvedligeholdelse, beskadigelse, tab eller tyveri er batteriet kræves denne erstattet af kunden/medlemmet.
Alt brug af udleje vare/produkter er på eget ansvar og kunden/medlemmet er ansvarlig for at varerne/produkterne bruges på ansvarlig vis og forbliver i god og sikker stand under hele leje perioden. Følgende skal for eks. regelmæssigt kontrolleres af kunden/medlemmet for sikre at varen/produktet er sikkerhedsmæssigt forsvarligt stand:
Ved store defekter findes på varerne/produkterne, skal Smartrides kontaktes og hvis lagerbeholdningen tillader det, så skiftes den omgående ellers repareres den hvilket afhænger af ledige værksteds tider.
Varen/produktet må ikke lånes eller lejes ud til tredjepart af kunden/medlemmet.
Varen/produktet må ikke overbelastes eller må kun benyttes på asfalterede veje, gader og stier.
Bagagebærer må ikke overbelastes (max. 15kg) eller bruges til at transportere personer eller dyr.
Kunden/medlemmet må ikke transportere andre personer på cyklen medmindre dette er aftalt i kontrakten og udføres på forsvarligvis efter gældende lovgivning.
Varen/produktet må ikke bruges under påvirket tilstand eller medicinsk tilstand.
Manipulering af elektronik, computer og/eller software er ikke tilladt, samt fysiske ændringer på varen/produktet må ikke fortages hvis disse kan beskadige varen/produktet ved tilbageførelse.
Smartrides kan til en hver indkalde varen/produktet til service eller andet og kunden/medlemmet skal samarbejde i dette tilfælde.
Brugen af godkendt sikkerhedshjelm anbefales til enhver tid.
Service og vedligehold kan tilkøbes af kunden/medlemmet når kontrakten udføres og inkludere:
Service, eftersyn og vedligeholdelse udføres efter aftale og skal bookes af kunden/medlemmet. Udføres i en af Smartrides værksteder.
Ved misvedligeholdelse af varen/produktet frafalder retten til at få udført service, eftersyn og vedligeholdelse og kan udløse et gebyr som afhænger af omfanget.
Det er kunden/medlemmets ansvar at service, eftersyn og vedligeholdelse afholdes også selvom det er fravalgt i kontrakten. Ved fravalg af service aftale skal kunden/medlemmet sørge for at nedslidte reservedele skal erstattes med originale reservedele. Afviger man fra betingelserne kan det udløse et gebyr som afhænger af omfanget.
Det er forbudt at køre på speed pedelec, hvis du er under 15 år
Hvis du er 15 – 17 år, skal du have kørekort til lille knallert eller have taget kørekort til bil efter reglerne om kørekort til 17-årige
Hvis du er 18 år eller derover, er der ikke krav om kørekort
Du skal køre efter cykel-reglerne. Dvs. at du skal køre på cykelstien, hvis der er cykelsti og følge cyklistsignaler og -skiltning
Du skal køre med cykelhjelm. Rådet for Sikker Trafik anbefaler, at du bruger en særlig speed pedelec-hjelm (godkendt efter NTA 8776), som beskytter hovedet bedre end en almindelig cykelhjelm
Du skal køre med lys på cyklen hele døgnet
Du må ikke have passagerer med på speed pedelec, og du må ikke have cykelanhænger bagpå
Promillegrænsen er 0,5 og der er nulgrænse for euforiserende stoffer
Når du kører på speed pedelec, er du erstatningsansvarlig for skader, du forvolder, på samme måde som hvis du kører andre motordrevne køretøjer, fx knallert eller bil
Du skal have tegnet en lovpligtig ansvarsforsikring og altid medbringe din præmiekvittering.
Opsigelsen skal sendes skriftligt til Smartrides med angivelse af opsigelsesdatoen. Opsigelsesvarsel er løbende måned plus 1 måned. Når opsigelsen modtages af Smartrides sendes en bekræftelse til kunden/medlemmet. I bekræftelsen vil stå specificeret hvor og hvornår varen/produktet samt tilbehør senest skal returneres.
Alle kundens/medlemmets rettigheder under abonnementet ophører fra det øjeblik, hvor kunden/medlemmet afleverer varen/produktet til Smartrides eller hvor varen/produktet afhentes af Smartrides, uden at det berører kundens/medlemmets forpligtelse til at betale hele lejen indtil slutdatoen.
Ved returnering skal varen/produktet være rengjort og fuldt opladt.
Genaktivering er ikke mulig efter opsigelsen er modtaget. Ønsker kunden/medlemmet at forsætte udlejningen skal der indgås en ny kontrakt.
Hvis varen/produktet ikke returneres rettidigt, betragtes dette som tyveri fra kundens/medlemmets side og Smartrides har ret til at anmode om fuld kompensation for det tab, som det lider.
Smartrides kan til enhver tid opsige abonnementet med kunden/medlemmet og i så fald skal kunden/medlemmet returnere varen/produktet.
Varen/produktet skal til enhver tid låses korrekt med de medfølgende låse, når den efterlades og stilles og den medfølgende kæde skal kædelås skal fastgøres til genstande, hvor det er muligt. Batteriet skal afmonteres og opbevares på forsvarligt vis når cyklen er låst og er parkeret og når batteriet skal være i låst tilstand når den er monteret under kørsel.
Hvis varen/produktet ikke returneres rettidigt, eller tab af varen/produktet der ikke var låst og hvor batteriet manglede, betragtes det som tyveri. I dette tilfælde vil Smartrides være berettiget til at opkræve en afgift som specificeret herunder til maksimalt:
E-bike fat tire SN100 15.500 DKK
Pedelec fat tire SN750 21.500 DKK
Ved tab af tilbehør som batteri, nøgle, kædelås mm gør berettiget til at opkræve afgift med henblik på at erstatte tilbehøret.
Ved skader og ulykker forårsaget af tredjepart er kunden/medlemmet forpligtet til at oplyse Smartrides om ulykken og dertil skal der indsendes kontakt oplysninger på tredjeparten, tegning og beskrivelse af ulykken og skaden indenfor 48 timer.
Kunden/medlemmet hæfter sig for alle skader og ulykker forårsaget af dem selv på varen/produktet og på tredjeparten og deres ejendele.
Manglende underretning af skader og ulykker gør Smartrides berettiget til at opkræve afgift med henblik på at reparere skaden samt tredjeparters erstatningskrav, som kunne være undgået, hvis der var blevet givet meddelelse om defekten inden for førnævnte tidsramme.
Afgiftsomfanget for skader og ulykker på varen/produktet vil blive vurderet af Smartrides.
Skader og ulykker på dele og tilbehør gør Smartrides berettiget til at opkræve afgift som specificeret herunder til maksimalt:
Batteri 4000 DKK
Nøgler 200 DKK
Bagage bærer 500 DKK
Skærme 500 DKK
Kurv 300 DKK
Barnesæde 1000 DKK
Tilbehør som ikke er specificeret her, vil afgiftsomfanget for skader og ulykker vil blive vurderet af Smartrides.
Smartrides er ikke ansvarlig for eventuelle skader eller beskadigelse (herunder eventuelle bøder eller andre økonomiske sanktioner, der pålægges), som medlemmet har lidt som følge af brug af varen/produktet.
Kunden/medlemmet er personligt ansvarligt for overholdelse af disse generelle vilkår og betingelser.
Medlemmet holder Smartrides skadesløs og fritager Smartrides ved første skriftlige anmodning fra alle gebyrer, bøder, sanktioner eller andre monetære sanktioner pålagt Smartrides af tredjeparter, herunder af offentlige trafikmyndigheder, eller tab, der pådrages af eller tildeles Smartrides som følge af medlemmets brud på sine forpligtelser i henhold til abonnementet eller disse generelle vilkår og betingelser.
Medlemmet holder Smartrides skadesløs ved første skriftlige krav for eventuelle bøder eller andre økonomiske sanktioner, der pålægges Smartrides som følge af medlemmets brug af varen/produktet.
Smartrides forbeholder sig ret til at foretage rimelige ændringer af lejen ved generelle prisstigninger.
Smartrides er berettiget til at ophæve eller opsige, enten helt eller delvist, abonnementet/kontrakten med øjeblikkelig virkning hvis aftalen eller betingelserne ikke overholdes.
Både Smartrides og kunden/medlemmet kan opsige et månedligt abonnement til enhver tid med et varsel på løbende måned plus en måned.